Sunday

farben



Sebenarnya, gua bermula dengan kenalan sama Hijau, Merah, dan Biru. Selalu jugak bereksperimen dengan tiga sahabat ini. Bermain campuran antara si jejaka Hijau. si gadis Biru dan si bapuk Merah. Selepas bereksprimentasi, hasil nya sangat memuaskan. Muncul pula cik Ungu, cik Kuning dan macam-macam. Gua mula rasakan hidup ini indah. Teman-teman gua seperti di atas selalu berbicara tentang kehidupan gua yang colourful. Pelik, sebab gua lemah kosa kata dan tidak mampu memahami apa itu colourful? Tak mengapa, janji gua tidak sunyi.

Selalu jugak si Mulat, ikan emas aku berbicara dan bising-bising bahawa aku tidak akan kekal selamanya dengan kawan-kawan aku yang ini. Apa mereka tahu? Tahu dengki dengan hidup aku bukan? Tetapi mungkin benar ada kata si Mulat itu.

Subuh itu, waktu mahu mandi bersama-sama, aku tersilap panggil mereka. Aku terpanggil Merah, Hijau. Aku panggil Biru ,Hijau. Kucar-kacir jadinya. Mereka putus sahabat dengan aku. Alasan? Aku buta warna.

Mereka ada warna? Aku hanya tahu mereka si Hijau, Biru, Merah dan lain-lain. Mereka bodoh. Baik aku kembali bersahabat dengan si Hitam dan si Putih. Tak pernah mereka kata aku buta warna. Baru aku ingat pesan si Hitam dan si Putih sebelum aku putus kawan.

Mahu teman warna-warni , celup mereka dengan warna-warna. Tetapi, jangan pernah tanya kembali warna apa yang telah di celup.  


18 comments:

CassiaSiamea said...

let the past gone..

PK said...

hurrmmm..gua kalau berkawan, tak pilih warna. masuk jer.

masuk punya masuk sampai dapat manjadi sumpah-sumpah..

Amiey White said...

past is past .

aku tak memilih , aku join je semua :)

dochi said...

tak suka colourful .








sorang sorang sorang

Kepala Manchiss said...

biarkan warna hidup sendiri membikin lukisan bebas cuma bimbingkan bingkainya.

amir aizat said...

life is beautiful when we have a lot of colourful friends,yaw!

Dark Half said...

kenali lebih rapat kawan2 lu dan warna sebenar akan jelas terlihat dari mereka

kodokecik™ said...

kenal dulu bru kao tau...hehe..nice entry yawwww..

p/s:ako baru blaja omputeh der..hehhe

Tapak Kaki said...

aku pun buta warna.. sadis!

iKhRam said...

jangan risau.. perpisahan, peselisihan itu akhirnya memungkin kita mencari semula kawan2 kita..

bukan rabun warna itu yang silap.. kalau tidak kene.. dengan warna hitam dan putih tu pun kita boleh menajdi rabun warna semula..

bijaklah bersahabat.. tnapa mengira warna yang ada..

Nurarnida Sabrina said...

cassia - its gone, but haunted d person till now.

pk - masuk punya masuk? -,,-

amiey - join semua pun payah.

dochi - sorang sorang sorang. corak colour sendiri

kepala manchiss - warna hidup sendiri kdg2 di conteng hingga tk nmpk warna yg jelas

amir - if its synchronize us perfectly.

dark half - amik tempoh yg lama.

kodokecik - bljr bm kasi gmpak dulu.

tapak kaki - jnji tak buta hati

ikhram - benar sekali

penjajah minda said...

err aku memang rabun.hehe

abdullah gazali said...

hehe..comel kot gambar tu...
saya buta warna !huhu

amir aizat said...

yeah hopefully lah kan!! hehe

Nurarnida Sabrina said...

penjajah - belum smpi thp buta lg.

abd gzali - gmbr tuh mmg comel

amir - yeah

auny aizie said...

:| :) :D

Zulfikar Hazri said...

aku bersetuju dan tidak bersetuju ikut Isu...

bukan sebab bias kepada 'color' kawan...


tapi aku takpernah sembang dengan ikan emas sepanjang hidup aku.

Nurarnida Sabrina said...

beli lah satu.dan cuba bersembang