Friday

Mereka

Kepada mereka,

Keluarga aku keluarga pelik. Jangan pernah soal. Jangan pernah lancang berkata aku tidak tahu bersyukur. Aku tidak senang mencapai orgasm bagi setiap yang aku peroleh. Puas bagi aku hanya jika Puan Besar puas. Setakat aku hidup, Puan Besar tidak pernah nyatakan puas. Semua akan di persoal. Jika bagus, perlu terlebih bagus. Jika terpaling bagus, di soal tahap terpaling bagus.

Aku sudah terbiasa.  Dan menjadi anak sulong, rasanya seperti di hempap batu. Selalu kena nampak gah. Selalu dipersoal. Siapa paham bila hati ini remuk tiap kali Puan Besar bernada sinis menceritakan tentang anak-anak orang lain yang lebih dari anaknya.

Puan Besar. Aku cuba. Aku masih cuba. Aku sedang cuba.

10 comments:

Amiey White said...

ingin menjadi lebih baik . aku doakan .

hai along -.-"

Zulfikar Hazri said...

Menung luar jendela.

underdog anak tengah lebih selesa.

fiuuuu~~~~

vampire's lovex said...

betol weh .. anak sulong memang semua kena nampak hebat di mata mak ayah,sedara semua..wawawa


anak sulong memang power...oh yeahhhh

dochi said...

semoga along terus suckses hendaknya .
kekekeeee *joke .

M Fizan said...

huhu..semoga lebih berjaya..insyaAllah :)

PK said...

gua jua anak sulung...tapi gua okey.

Kepala Manchiss said...

rilek. aku jugak sulong walaupun tak tinggal di Parit Sulong, Batu Pahat.

alif haris said...

ank sulong berat dow tanggungjawbnye .. huhu ..

ye yg penting cube dan terus cuba .. takkan gagal orag yg mncuba :)

h.a.z.a.i.k.a said...

anak sulung peyumbang segalanya..haha..banggalah jadi anak sulung..

Nurarnida Sabrina said...

amiey white - kelakar bunyi along. family aku tk mnggelar bgitu.

hazri - tok sah menung. anak apa ke, bergantung

vampire lovex - yeah yeah errrr

dochi - mintak lagi sejuta berkta begitu.HAHA

fizan - semoga. AMIN

PK - lu nmpk mcm tak ok.HAHA

kepala manchiss - relax. perlu ke mengaitkan dgn btu pht tuh.HAHA

aliff - berat dan ringan kdg2.

hazaika - im trying to b proud.