Tuesday

Bermula

Elemen rasional kerap kali payah untuk di adaptasikan di dalam perasaan bukan?Kau bangun pagi, jilat gaun perkahwinan yang keras.Tawar, tiada rasa. Dan bila kau panjangkan leher di luar  , tempias hujan mula mengucup hujung bibir kau dari ruang jendela.  Kau selimut separuh tubuh kau, dan mata kau masih tertancap pada sepasang kasut tumit tinggi di depan pintu bilik. Bingkai-bingkai gambar masih tergantung sama. yang berubah cuma subjek di dalamnya.


Semuanya bermula dari universitas liberal yang mana penuntutnya sudah semestinya dwijantina ...






" Pecahkan belon-belon lincah di hujung sudut itu, aku khayal terlebih malam ini." - 1.11 a.m

14 comments:

S said...

payah gila aku nak hadam. barangkali aku kurang rasional waktu ni.

intan.maisarah said...

berehat lah :)

erolnukman said...

memang terlebih berkhayal.tp aku suka khayal itu!

Waqheh said...

khayalan menjelma disaat belon2 itu sedang mengembung dan berisi. tatkala ia hendak dipecahkan, tak mampu pulak tangan yg kasar ini...

(the naked writer) said...

berkhayal tentang rasional...mantap

monologtinism said...

tak boleh pecah. jarum tumpul. mintak pengasah.

Kepala Manchiss said...

dah aku dah pecahkan. tapi aku masih dalam belon lagi. *hulur tangan

penjajah minda said...

selalu aku lost..haishhh

delarocha said...

khayalan kamu kali ini sangat misteri.

Sang Tekukur said...

manis-manis tak elok utk kesihatan. Tawar sikit tak apalah.. kira cincai

haikalblank said...

ceiss. terbayang yang 'kau' itu seorang lelaki.
dan kadang macam ada terasa perasaan itu di 'universitasliberal'

ya, dan mungkin aku tipu. HAHA

venus said...

Rasional itu
Terkadangnya lebih
Kepada norma
Atau suatu hal
Yang telah terbiasa.

Dan ya,
Bila sudah terbiasa,
Susah untuk ditafsir
Dalam rasa,
Hingga kita
Tersesat
Didalam-nya.

Efendi Johar said...

Aku nak tahu, mana kau dapat cover graphic image untuk setiap entri?

Nurarnida Sabrina said...

S - kau ingt aku betul sgt waktu tuh? HAHA

intan - terlebih rehat aku kira

erol - kan ? berkhyal buat aku rasa woooooooooooooooooo

waqheh - tangan kasaq? P pakai losyen

naked - brkhyal ttg lain lagi MANTAP

monologtism - Nah! asah cepat!

kpla manchiss - Boleh kuar sendiri kot? HAHA

pnjjah minda - :) Lost? tarik nafas ok.Motif aku sruh kau trik nafas?entah. Aku pun bngong

delarocha - misteri nusantara

sang tekukur - mana boleh kira cincai . Tak boleh2

haikal - jgn la tipu2 ramdhan ni.
HAHA

venus - aku sudah terbiasa. gian.

efendi - aku cilok dr tumblr je pun. Pastu , aku edit kasi background blkg kena dgn background blog aku. Dan aku add effect 3d