Wednesday

Dahaga.


Bila dengan kau, keypad handphone nih, bila aku taip , macam tiada bunyi jari aku menaip. Macam hati aku yang ngomong ligat, tapi tiada rasa.


Sebab?


Nampak buih-buih sabun dekat singki tuh? Sebab kau persis yang itu - itu lah. 


Aku teguk air yang masih bersaki baki dalam mug aku. Tenung kau. Dan terus tenung. Aku hirup air lagi, dan selesai. Hirup lagi. Selesai kali ke dua. Hirup lagi, lagi dan lagi. Ok, nak minum sampai berapa gelen air ni? Aku sebenarnya tak dahaga, cuma bosan.

Air tuh kau. Ya, kau.


*********





Bermulalah episod bila kau dah tak bercakap dengan aku, dan aku tahu kau dah mula bercakap tentang aku.



16 comments:

s.u.h.a said...

bosan dengan sikap bodoh. atau berpura pura bodoh dia.

haikalblank said...

haish. haish.

penjajah minda said...

minum tak ajak!

(the naked writer) said...

perempuan yg selal dahaga camni...proven!

pembaris said...

bancuh nescafe 3in1.kacau dengan jari.cuba....

delarocha said...

rasa mcm nak telan je org tuu

monologtinism said...

nggaaammmmmm.

dah. telan.

eh?

hm.
sedapnya air coklat.

eh. selamat hari raya! =)

Waqheh said...

gua tgh minum nes O arabica...dan bila gu aminum gu aingat lu..keh3

Kepala Manchiss said...

heh. tak nama mandi laut kalau tak ketemu ombak kan?

firdaus yahya said...

aku ke? bosan lah. haha

venus said...

mari saya tambahkan lagi air buat kamu.

perempuan virgin said...

sbnrnya kau tak bosan, sbb kau terus minum dan minum

Wanita2u said...

Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html

Nurarnida Sabrina said...

suha - fedup.

haikal - apa ish2

pnjjah minda - ha, jom2

naked writer - mana boleh terus buat assumption gitu woii

pembaris - auch, panas

delarocha - ce try..

monlogtism - hot choc. Nyummy

waqheh - pergggh nes o abarica.

kepala manchis- ombak hempas istana pasir. geram!

firdaus - kau ke? HAHAHA.

venus - tambah air.tapi bukan air yg sama.Air lain jenis.Plss

Perempuan - kalau gitu, aku dh tiada pilihan

fz said...

teruskan minum,tak usah berkata apa,dan biarkan dia berlalu sendiri

~Kenanga Suchi~ said...

bermuka-muka?