Saturday

Tahyul



Aku semacam sedang bercerita tentang watak aku dalam buku cerita tahyul, dan mereka tengah pura-pura wujudkan watak-watak mereka sekali dengan aku .Dan mereka masih meneruskan kepura-puraan memegang watak biarpun mereka dah hilang perilaku watak tahyul bersama aku. Dan sampai masa, aku hanya senyum. Watak mereka hanya mahu memberi zon-zon selesa yang mereka rasa ianya sentuhan magika buat cerita tahyul aku. Mereka hanya cuba merasa dan kurang deria untuk potensi mendapat kesedaran yang aku sudah tahu mereka sedang berpura-pura.



" Pura-pura kalian biar tampak orginaliti nya. Baru aku boleh rasa singgahan simpati pura-pura kalian dan senyuman ikhlas aku bisa saja  dilemparkan buat layanan ghairah kalian yang  mencuba berpura-pura. " 2.48a.m

20 comments:

Dale said...

seems like hypocrite

delarocha said...

perlu belajar cara berpura pura.

Johan 'Champ' Radzi said...

Ouh, saya juga suka berkura-kura.

Mutalib attholib said...

hamba tersenyum membaca entri ini.. bukan pura-pura ya.. :)

lavender harum wangi said...

noted.

Efendi Johar said...

khurafat dalam bahasa inggerisnya adalah superstition. tak sangka kan?

perempuan said...

Berpura pura yang orang lain tidak tahu dia sedang berpura pura. Teruskan berpura pura.

penjajah minda said...

masih tak faham apa yang bermain dalam cerita tahyul kau.

KHRLHSYM said...

kepura-puraan dalam menutup sesuatu yang sesuatu. alter ego. selagi nampak dia sesuatu dia tetap menjadi begitu.

syed hafeez said...

ye la ye la aku pura pura komen

(the naked writer) said...

bukan hidup suatu lakonan?

Nurarnida Sabrina said...

dale - yeah, it is hypocrite. Being hypocrite for the sake of others.

delarocha - semua org perlu.Sebab itu aku kata tk apa.Cuma bljr biar nmpk menjadi pura2 nya.

Johan - Aku pun bila aku butuh kepuraan itu pada waktu genting.

muthalib - :)

lavender - :D

effendi - perlu di sangka? HAHA

perempuan - itu kepuraan yg bagus

penjajah minda - tk apa.

bos - kau phm

syed hafeez - tk kta apa2 pun.hihi

naked writer - memang. So, pastikan lakonan itu btul2 menjadi. Bukan disedari ianya lakonan yg dh x menjadi.

perempuan virgin said...

ada orang suka berpura-pura untuk menjaga hati, tapi bila dibongkar realiti, 'menjaga hati itu lebih menyakitkan hati' sbb apa? sbb FAKE.

Waqheh said...

gua tak paham..

pembaris said...

kena tengok cerita Lie to Me dengan kerap

venus said...

blurry.

dayya said...

ngeh. kalau elok difaham tulisan kamu kali ini, mungkin ada yang tertikam jiwa. :)

Kepala Manchiss said...

kau kau kau. aku sedang berkura kura. ya. masih. gagal.

erolnukman said...

makan dalam kura2 dlm perahu..

monologtinism said...

berpura-pura. tak reti